Znaczenie mapy strony

Wszystkie serwisy czy też sklepy internetowe, które znajdujemy w sieci składają się ze strony głównej oraz szeregu podstron. Czasami jest ich bardzo wiele, a czasami mniej. Jeśli liczba ta jest ograniczona, co ma miejsce z reguły przy serwisach firmowych, można bez problemu stworzyć mapę strony. To alternatywny, schematyczny sposób przedstawienia zawartości witryny, który ułatwi użytkownikowi poruszanie się po niej.
Przeczytaj również: Walidacja – sposób na błędy w kodzie
Mapa ma charakter hierarchiczny i przedstawia listę podstron na zasadzie drzewa. Mapa jest mile widziana nie tylko przez czytelników, ale także przez roboty wyszukiwarek. Typowo pod ich kątem można również uszykować niewidoczną dla internautów mapę w postaci pliku XML. Nosi ona nazwę Google Sitemap.
Przeczytaj również: Unikać spamowania
Gotowy dokument można zgłosić bezpośrednio do działu moderacji wyszukiwarki dzięki specjalnemu formularzowi. Działanie to ma ten istotny walor, że mamy pewność, iż Google zindeksuje wszystkie podstrony, również te, z których wykryciem za pomocą normalnego skanowania byłby problem. Jeśli prowadzimy spory portal, nie jesteśmy skazani na ręczne tworzenie mapy. Pomogą nam w tym specjalne narzędzia.
Przeczytaj również: Pomocne narzędzia SEO